Projektując swoje logo, powinieneś pamiętać o kilku ważnych aspektach. Zobacz, jakie powinno być logo dla twojej firmy.
Stosunek szerokości do wysokości
Większość logo, jakie możesz spotkać, są w kształcie leżącego prostokąta lub kwadratu i właśnie takie powinni być także twoje logo. Dlaczego? Ponieważ miejsca w serwisach internetowych są zoptymalizowane pod te kształty i dzięki temu wszędzie łatwo umieścisz swoje logo.
Rozmiar logo
Jeśli grafik dostarczy ci logo w odpowiednim formacie, jego rozmiar nie ma wtedy znaczenia, ponieważ bez problemu dopasujesz go do wszystkiego. Jednak warto pamiętać, że takim rozsądnym minimum wymiaru logo będzie 3000px x 3000px.
Kolorystyka
Kolorystyka ma ogromny wpływ na odbiór twojego logo. Zauważ, że jeżeli w dużych markach występuje już jakiś kolor, to jest to jedna lub dwie barwy, gdzie ta druga to najczęściej czerń, biel lub odcienie szarości. Pamiętaj także, że kolor umieszczony w twoim logo staje się automatycznie kolorem twojej firmy.
Unikalność i znaczenie
Warto pomyśleć nad tym, aby twoje logo coś znaczyło. Fakt, że masz coś unikalnego, coś, czego nikt inny nie ma, da ci dużo satysfakcji, a twojej firmie nada charakteru.
Prostota
Pamiętaj, że czasem im prościej, tym lepiej. Zobacz loga znanych marek. Są proste, dzięki czemu łatwiej zapadają w pamięć i zawsze są z nimi kojarzone.
Szukasz kogoś, kto pomoże zaprojektować ci odpowiednie logo do twojej firmy? Postaw na Studio graficzne Kraków, które stworzy dla ciebie oryginalne logo.
Poproszę więcej takich wpisów!
Dużo ciekawych informacji.